Activiteiten Televentas

Televentas BVBA is een studiebureau dat u toelaat het commercieel potentieel van een product of dienst versneld in kaart te brengen. Op deze manier komt uw onderneming op het gepaste moment bij de juiste bedrijven terecht, en kan uw onderneming proactief de markt benaderen op een efficiënte manier

Overzicht dienstverlening

 

1.    DATABASEVERRIJKING

Veel bedrijven hebben een historisch gegroeide database waarin ze de voornaamste gegevens van hun cliënteel bewaren. De oorsprong van deze database is meestal boekhoudkundig, maar kan perfect door het team van Televentas worden aangevuld met commerciële informatie, zoals ‘Geplande Investeringen’, ‘Huidige Leveranciers’, of ‘Huidig Verbruik’.

2.    ACTIVERING HISTORISCH CLIËNTEEL

Vaak hebben bedrijven veel geïnvesteerd in een goede relatie met hun bestaand cliënteel, maar wordt hier na verloop van tijd niet meer actief aan verkocht. Vaak schuilt in het bestaand cliënteel nog een groot commercieel potentieel, maar nemen de commerciële medewerkers niet meer voldoende initiatief om dit potentieel te realiseren. Door het laten inplannen van activeringsgesprekken met bestaand cliënteel kan de verkoopverantwoordelijke zelf de balans tussen reactieve en proactieve verkoop terug gaan bepalen, ook bij bestaand cliënteel.

3.    PROSPECTIE NIEUW CLIËNTEEL

Telefonie naar nieuw cliënteel is voor veel commerciële medewerkers geen favoriete bezigheid en wordt daardoor een taak die te lang wordt uitgesteld. Het slorpt energie in plaats van ze op te leveren. Nochtans vormt deze activiteit een belangrijk onderdeel van klantenwerving en laat het bedrijf veel kansen liggen door dit uitstelgedrag. Het team van Televentas ondersteunt hierin en zorgt voor prospectieafspraken bij het gewenste doelpubliek. Dit alles gebeurt in uw eigen agendasysteem, met alle gewenste bijkomende informatie.

4.    OFFERTEOPVOLGING

Hoeveel van uw uitgestuurde offertes worden tijdig opgevolgd? Veel bedrijven investeren sterk in calculaties en offertes, maar laten na om al deze uitgaande communicatie snel genoeg op te volgen. De telefonische follow-up van uw uitgaande offertes verzekert een tijdige opvolging.

5.    MARKTONDERZOEK

Door middel van een gerichte bevraging kan in eerste instantie in kaart worden gebracht wat de behoefte is van het doelpubliek van een onderneming. De toegevoegde waarde van een onderneming wordt vertaald naar een vraagstelling op maat die aan het licht brengt wat de specifieke behoefte is van de doelmarkt.

Anderzijds kan een marktonderzoek ook ingezet worden om de behoefte in kaart te brengen van nieuwe doelmarkten om op die manier op een gefundeerde basis de beslissing te kunnen nemen om specifieke innovaties te ondersteunen of al dan niet af te remmen.

6.    OPLEIDING TELEMARKETING

Televentas biedt een opleidingspakket aan voor medewerkers die hun telefonische vaardigheden verder willen ontwikkelen. Er wordt vertrokken vanuit het aanreiken van enkele commerciële basistechnieken. Alsook de nieuwere technieken zoals het uitvoeren van een commercieel marktonderzoek komen aan bod.

KMO-portefeuille

De vijfde en zesde activiteit van de dienstverlening van Televentas, namelijk het uitvoeren van marktonderzoeksopdrachten (pijler ‘advies‘) en onze opleidingen (pijler ‘opleiding‘), komen in aanmerking voor subsidiëring via KMO-portefeuille.

Meer info? Vragen?

Neem contact op, we geven je graag een antwoord op al je vragen.

Televentas BVBA
Industrieweg114 B
3980 Tessenderlo
Tel. +32 (0) 11 37 37 47
E-mail info@televentas.be

Registratienummers: advies DV.A217571 – opleiding DV.0217574